۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد؛

لزوم نظارت بر توزیع نهاده های کشاورزی/ حرکت به سمت مکانیزه سازی

لزوم نظارت بر توزیع نهاده های کشاورزی/ حرکت به سمت مکانیزه سازی

دهدشت_ فرماندار کهگیلویه گفت: کشاورزی مکانیزه و نظارت بر توزیع نهاده‌های کشاورزی از راه‌های توسعه این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه محقق زاده ظهر سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی استان با محوریت کاشت محصولات زراعی سال جدید به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی کشاورزی شهرستان پرداخت و افزود: کشاورزی مکانیزه و بروز راهی به سوی توسعه پایدار است.

وی با اشاره به رشد کشور در سطح بین‌المللی، از تخصیص مناسب بودجه برای محرومیت‌زدایی خبر داد.

فرماندار کهگیلویه با تأکید بر اهمیت توزیع عادلانه سوخت و جلوگیری از قاچاق آن، از سازمان پخش فرآورده‌های نفتی خواست تا با شناسایی ادوات کشاورزی و برنامه‌ریزی دقیق، جلوی قاچاق سوخت را بگیرند.

فرماندار کهگیلویه همچنین از جهاد کشاورزی و تعزیرات خواست تا نظارت بر فروشندگان سموم را افزایش دهند و از عرضه سموم تقلبی به کشاورزان جلوگیری کنند.

محقق زاده با اشاره به نقش شهرستان کهگیلویه در تأمین ۴۰ درصد محصولات دیم استان، بر اهمیت مکانیزه کردن کشاورزی و بروزرسانی تجهیزات تأکید کرد.

وی از مدیران شهرستانی و بخشداران خواست تا با فرهنگ‌سازی مناسب، کشاورزان را به سمت استفاده از دانه‌های روغنی مانند کلزا و آفتاب‌گردان تشویق کنند.

فرماندار کهگیلویه همچنین بر لزوم همکاری مردم و دولت در بهبود زیرساخت‌های کشاورزی و جاده‌های بین مزارع تأکید کرد و گفت: بخشداران با مشارکت مردمی، این چالش‌ها را برطرف کنند.

وی در پایان از مدیر کل غلات خواست تا توجه بیشتری به مکان خرید گندم در شهرستان داشته باشند و نرخ‌گذاری ادوات کشاورزی را با دقت بیشتری انجام دهند.

کد خبر 6250722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha